راهنمای انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی

پشتیبان سایتنویسنده: پشتیبان سایت
بازدید: 1,592 بازدید
انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی

برای انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی مواردی وجود دارند که با آشنایی بیشتر با آن ها، طبیعتا می توانید راحت تر و بهتر دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید. در سال های اخیر متاسفانه شاهد کاهش بارندگی در اکثر نقاط کشور بوده ایم که این رخ داد، موجب افزایش آلایندگی ها در آب آشامیدنی شده است.

از سوی دیگر، تصفیه خانه ها و لوله کشی های شهری، معمولا قدیمی و فرسوده هستند و این موارد سبب افزایش روز افزون نیاز مردم به تصفیه آب های خانگی می گردد. به این منظور، تنوع محصولات تصفیه آب نیز روز به روز در حال افزایش بوده که کار انتخاب را سخت و باعث سردرگمی خریداران می شود.

در این مقاله ما قصد داریم با مطالبی کاربردی، هر آنچه را برای انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی نیاز دارید بدانید، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید خرید آگاهانه و دلپذیر تری را تجربه نمایید. در گام اول، نکاتی را که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، با شما به اشتراک می گذاریم. این نکات عبارتند از:

تصفیه آب CCK تصفیه آب water family تصفیه آب soft water

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی با توجه به نوع دستگاه

یکی از مواردی که می تواند ما را در انتخاب تصفیه آب خانگی مناسب یاری دهد، شناخت انواع این دستگاه است. تصفیه آب های خانگی انواع مختلفی دارند که ما قصد داریم در این مطلب، درباره ی دو مدل پر طرفداری که در کشور ما بیش از سایرین مورد استفاده قرار می گیرند، صحبت کنیم. برای آشنایی با دیگر مدل های تصفیه آب، می توانید به مقاله اختصاصی دستگاه تصفیه آب خانگی مراجعه نمایید.

  • دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی - دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

محبوب ترین مدل در میان انواع تصفیه آب های خانگی، دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی هستند. این دستگاه ها با اینکه از لحاظ ظاهری تقریبا مشابه اند، اما انواع گوناگونی دارند که از مراحل و فناوری های مختلفی برای تصفیه ی آب استفاده می کنند که جهت سهولت در انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی مورد نیازتان، در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دستگاه زیر سینکی همانطور که از اسم آن هم پیداست، در کابینت پایینی سینک ظرفشویی جای می گیرد و آب تصفیه شده را از طریق شیر برداشتی که در کنار شیر آب لوله کشی سینک قرار گرفته، در اختیار کاربر می گذارد. لوازم این دستگاه مانند قطعات برقی، اتصالات و شیرآلات، فیلتر تصفیه آب، مخزن دستگاه تصفیه آب، هوزینگ تصفیه آب و.. چنانچه دچار مشکلی شوند، به دلیل فراوانی آن ها در بازار، بسیار راحت قابل خریداری و تعویض هستند.

  • دستگاه تصفیه آب رو میزی

انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی - دستگاه تصفیه آب رو میزی

این سری از دستگاه های تصفیه نیز مانند زیر سینکی ها، از فناوری های مختلف جهت تصفیه آب استفاده می کنند که این امر سبب تنوع در آن ها شده است. معمولا دستگاه های رو میزی به صورتی طراحی می شوند که با دیگر وسایل آشپزخانه مانند یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و.. هماهنگی داشته باشند.

از آنجایی که این مدل ها برای روی کابینت تولید می گردند، اکثرا از ظاهر زیبایی برخوردارند و همین موضوع باعث افزایش قیمت آن ها، نسبت به مدل های زیر سینکی می شود. در بیشتر مواقع، قطعات به کار رفته در مدل های رو میزی، مخصوص همان مدل هستند و در صورتی که زمان تعویض فیلتر تصفیه آب آن ها فرار رسد و یا قطعه ای دچار نقص شود، برای تهیه ی این محصولات احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد.

انواع روش های تصفیه آب

نحوه انتخاب تصفیه آب خانگی - روش تصفیه آب

مورد دیگری که کار شما را در انتخاب تصفیه آب خانگی آسان می کند، شناخت انواع روش های تصفیه آب می باشد. همانطور که احتمالا می دانید، از گذشته تا کنون، برای تصفیه آب از روش های متعددی استفاده شده است. امروزه با پیشرفت علم، روش های تصفیه نیز به روز شده اند که از فناوری های مختلفی پیروی می کنند. از جمله این روش ها می توان به:

  • روش تبادل یونی
  • روش الکترودیالیز معکوس (EDR)
  • روش فیلتراسیون
  • روش الکترود یونیزاسیون (EDI)
  • روش اسمز معکوس (RO)

اشاره کرد. معمولا در تصفیه آب های خانگی از ۲ روش فیلتراسیون و اسمز معکوس استفاده می شود که به دلیل وجود فیلتر ممبران در روش اسمز معکوس، این روش بیشتر از سایرین موثر واقع می گردد. در ادامه مقاله به شرح این فیلتر خواهیم پرداخت.

آشنایی با دستگاه های چند مرحله ای و فیلتر ها

نکته ی دیگری که برای نحوه انتخاب تصفیه آب خانگی باید به آن توجه نمایید، چند مرحله بودن این دستگاه می باشد. تعداد مراحلی که دستگاه تصفیه آب سپری می کند، به تعداد فیلتر های به کار رفته در این دستگاه بستگی دارد. بهتر است این مطلب را با یک مثال، بیشتر شرح دهیم؛ مثلا اگر شما یک دستگاه تصفیه آب دو مرحله ای داشته باشید، به این معناست که در این دستگاه، از دو فیلتر استفاده می گردد و اگر دستگاه مورد نظرتان، پنج فیلتر داشته باشد، آن را دستگاه تصفیه آب پنج مرحله ای می نامند.

فیلتر ها در انواع گوناگونی هستند که هر کدام کارایی منحصر به فردی دارند. با وجود این که هر مرحله شامل یک فیلتر است، اما در برخی از دستگاه های تصفیه آب، این فیلتر ها به صورت مکمل عمل می کنند. برای مثال، در دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای، فیلتر های مرحله دوم و سوم مکمل همدیگر هستند. در ادامه به معرفی انواع فیلتر ها خواهیم پرداخت:

  • فیلتر پلی پروپیلن ۵ میکرون (PP)
  • فیلتر کربن گرانول (UDF)
  • فیلتر کربن بلاک (CTO)
  • فیلتر ممبران (Membrane)
  • فیلتر پست کربن (Post Carbon)
  • فیلتر مینرال (Mineral)

انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی با توجه به کیفیت قطعات الکتریکی

یکی از نکات بسیار مهم دیگری که در انتخاب تصفیه آب خانگی خود باید در نظر داشته باشید، قطعات الکتریکی دستگاه می باشد. در بسیاری از دستگاه‌ های تصفیه آب، از تجهیزات الکتریکی مانند سوئیچ Low یا (Low Pressure Switch)، سوئیچ Hi یا (High Pressure Switch)، شیر برقی تصفیه آب و پمپ آب خانگی استفاده می گردد. در ادامه به هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

  • سوئیچ های Low و Hi:

سوئیچ Low و سوئیچ Hi دو قطعه‌ ی الکتریکی هستند که برای محافظت از پمپ و خاموش یا روشن کردن خودکار آن، در مواقع قطع جریان آب ورودی و یا پر شدن مخزن ذخیره دستگاه استفاده می‌شوند. توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب، در صورتی که دستگاه مورد نظر دارای پمپ باشد، از وجود این قطعات در مدار الکتریکی دستگاه اطمینان حاصل نمایید.

  • شیر برقی:

شیر برقی نیز در مواقعی که پمپ خاموش است، از هدر رفتن آب جلوگیری می کند. در برخی از دستگاه های تصفیه آب از قطعه ای به نام چهار راهی استفاده می شود که عملکرد مشابهی با شیر برقی دارد. چهار راهی ها در مقایسه با شیر برقی بسیار ضعیف تر هستند و احتمال شکستن و خراب شدن آن ها نیز به همان اندازه بیش تر می باشد. با وجود این شرایط، بهتر است دستگاهی تهیه کنید که در آن از شیر برقی استفاده می شود.

  • پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی:

مهم ترین و البته گران‌ قیمت ترین قطعه الکتریکی تصفیه آب خانگی، پمپ این دستگاه است. این قطعه به همراه آداپتور دستگاه تصفیه آب خود، در ایجاد فشار لازم برای تصفیه آب در فیلتر ممبران، نقش مستقیم دارند و در نتیجه کیفیت این محصولات بسیار حائز اهمیت می باشد. برای سیستم تصفیه آب خانگی، حداکثر فشار ۱۲۵psi کافی است. در همین راستا، توصیه می کنیم دستگاهی را انتخاب نمایید که حداکثر همین مقدار فشار را تامین کند؛ زیرا هر چه فشار بالاتر باشد، سبب مصرف برق بیشتر و همچنین کاهش عمر فیلتر ممبران خواهد شد.

انتخاب مخزن و هوزینگ مناسب

انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی - هوزینگ و مخزن

مورد دیگری که می تواند در انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی به شما کمک کند، توجه به مخزن و همینطور هوزینگ این دستگاه است. مخازن دستگاه تصفیه آب، معمولا در حجم های ۳.۲ و ۴ گالن به بازار عرضه می شوند. نکته ای که در این باره باید به آن توجه نمایید، مقدار مصرف و تعداد جمعیت خانواده شما می باشد. در صورتی که خانواده کم جمعیتی دارید و در عین حال کم مصرف هستید، به صرفه تر است که از مخزن ۳.۲ گالنی استفاده کنید. بالعکس اگر خانواده پر جمعیت و یا پر مصرفی دارید، مخزن ۴ گالنی مناسب شماست.

محفظه نگهدارنده ی فیلتر ها، هوزینگ نام دارد. احتمالا در هنگام خرید هوزینگ، با اصطلاحات دو اُرینگ و تک اُرینگ، مواجه خواهید شد، که منظور از این اصطلاحات، دو واشر و تک واشر است. بسیاری از افراد بر این باورند که هوزینگی که دارای دو واشر (دو اُرینگ) باشد، بهتر آب بندی می شود و در نتیجه هوزینگ بهتری خواهد بود؛ اما واقعیت چیز دیگریست.

در واقع، عاملی که برتری یک هوزینگ را افزایش می دهد، کیفیت در قالب گیری آن می باشد. چنانچه در هنگام ساخت این قطعه، قالب گیری به درستی صورت بگیرد، هوزینگ با مقداری تفلون و حتی بدون نیاز به فشار اضافی در حین سفت کردن، آب بندی شده و تعداد واشر تاثیری در این امر ندارد. توصیه می کنیم در هنگام خرید تصفیه آب، به کیفیت هوزینگ توجه نمایید.

انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی با توجه به برند سازنده

مورد بعدی که کار شما را در  انتخاب تصفیه آب خانگی ساده تر می کند، شناخت بهترین برند های بازار در این زمینه است. یک برند معتبر باید مورد تایید سازمان هایی باشد که گواهی سلامت و استاندارد دستگاه تصفیه آب را صادر می کنند. سازمان های زیادی در جهان وجود دارند، اما در کشور ما NSF و WQA شناخته شده تر می باشند.

برند هایی که این گواهی ها را به همراه محصول خود ارائه می دهند، بسیار قابل اعتماد تر از سایر برند ها هستند. توصیه می کنیم در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب مورد نظر خود، از به همراه داشتن این گواهی ها اطمینان حاصل نمایید. از جمله برند های معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی - برند دستگاه تصفیه آب toray انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی - برند دستگاه تصفیه آب water family انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی - برند دستگاه تصفیه آب soft water
انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی - برند دستگاه تصفیه آب C.C.K انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی - برند دستگاه تصفیه آب filmtec انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی - برند دستگاه تصفیه آب pentair
انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی - برند دستگاه تصفیه آب danfoss انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی - برند دستگاه تصفیه آب lowara انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی - برند دستگاه تصفیه آب grundfos

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

جمع بندی

در این مقاله، تمام سعی ما بر این بوده که به شما در انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی خود یاری رسانیم. با آگاهی داشتن از مواردی نظیر این موضوع که دستگاهی که نیاز شما را پاسخگو باشد، باید دارای چند مرحله و چند فیلتر باشد، از چه روش تصفیه ای پیروی کرده و البته سود و زیان هر کدام از این روش ها چیست و.. شما می توانید به راحتی دستگاه مورد نیاز خود را تهیه کنید.

توصیه ما به شما این است که با مطالعه، مشاوره و تحقیق اولیه به سراغ خرید رفته و همه ی جوانب را در نظر بگیرید. چرا که شما برای حفظ سلامتی خود و خانواده تان قصد خریداری این دستگاه را دارید و در صورتی که با دقت و آگاهی کافی این کار را انجام ندهید، ممکن است با خرید یک دستگاه تصفیه آب بی کیفیت، در رسیدن به این هدف ناموفق بمانید.

امیدواریم نکات مطرح شده در رابطه با نحوه انتخاب تصفیه آب خانگی، در راستای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب، موثر واقع شود. در صورت نیاز به مشاوره، می توانید با شماره تلفن های ۰۷۱۳۷۳۳۳۳۳۳ ، ۰۷۱۳۷۳۲۹۷۱۱، ۰۷۱۳۷۳۱۴۹۴۲ و  ۰۷۱۳۷۳۰۰۰۹۹ تماس حاصل فرمایید.

شرکت خانواده آب، ارائه دهنده انواع دستگاه تصفیه آب و لوازم جانبی آن، از همراهی شما عزیزان کمال تشکر را دارد.

دسته بندی تصفیه آب
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت