روش‌های تصفیه آب استخر + تجهیزات مورد نیاز آن

پشتیبان سایتنویسنده: پشتیبان سایت
بازدید: 1,867 بازدید
راهنمای خرید تصفیه آب استخر

تصفیه آب استخر خانگی و عمومی، با توجه به آسیب‌هایی که آلاینده‌های مضر موجود در آب استخر بر سلامت بدن انسان وارد می کنند، یکی از موارد بسیار مهمی می باشد که لازم است به صورت دوره ای نسبت به آن اقدام نمایید. در بسیاری از مواقع، آب استخر کدر و به رنگ سبز مایل شده که این اتفاق بدلیل وجود ذراتی از قبیل جلبک‌ها، باکتری‌ها، مواد شوینده، مواد آرایشی و بهداشتی و.. در آن است که این ذرات، می‌توانند تاثیرات مضری بر روی پوست و موی ما ایجاد کنند.

شاید برای شما هم سوال باشد که این ذرات مضر، از کجا و به چه طریقی وارد آب استخر شده‌اند؟! متاسفانه در سال های اخیر به دلیل کاهش بارندگی، آلاینده‌های موجود در آب آشامیدنی افزایش یافته و از آنجایی که اکثر تصفیه‌خانه‌ها و لوله‌کشی‌های شهری، قدیمی و فرسوده شده‌اند، آب خروجی از آن‌ها سرشار از آلودگی و املاح مضر از جمله قارچ‌ها، میکروب‌ها و.. می‌باشد.

از سوی دیگر، استخرها چه روباز و چه سرپوشیده، دارای محیطی مرطوب هستند که همین امر شرایط را برای رشد باکتری‌ها و جلبک‌ها مهیا می‌کند. علاوه بر آن، هنگامی که از استخر بطور مکرر استفاده می‌شود، مواد آرایشی و بهداشتی روی پوست بدن و موی افراد، وارد آب شده و کم کم حجم آلودگی‌ها افزایش می‌یابد.

به مرور زمان، با تغییر ph آب و اسیدی یا قلیایی شدن آن، افزایش میزان کلسیم موجود در آب، وجود بیش از اندازه اسید سیانوریک و بر هم ریختن تعادل مقدار کلر آزاد و.. رفته رفته به آلودگی آب دامن زده و تصفیه آب استخر را ضروری می‌کنند. برای این امر، از روش‌های فیزیکی و گاه شیمیایی استفاده می‌شود که با توجه به نوع استخر، مقدار آب و نوع آلاینده‌های موجود در آن، تجهیزات مختلفی مورد نیاز است.

روش‌های تصفیه آب استخر

برای تصفیه و پاکسازی آب استخر، قبل از هر چیز باید از چند فاکتور مهم اطلاعات کافی داشته باشیم. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع و ظرفیت استخر
  • میزان کلر موجود در آب استخر
  • مقدار ph و تعیین میزان قلیایی و اسیدی بودن آب
  • نوع ذرات مضر موجود در آب از قبیل جلبک، شاخ و برگ درختان و غیره
  • بررسی مقدار برم آب

اندازه گیری برخی از این فاکتورها تنها به کمک ابزار و کیت‌های مخصوص امکان پذیر می‌باشد. به طور کلی، بهتر است ابتدا با تجهیزات و روش‌های مختلف تلاش کنید تا ذرات جامد و معلق موجود در آب را جمع آوری نمایید. سپس با روش‌های شیمیایی می‌توان نسبت به استاندارد سازی سایر فاکتورها در آب اقدام نمود.

تصفیه آب استخر با فیلتر شنی

فیلتر شنی - تصفیه آب استخر

در استخرهای خانگی، عمومی و صنعتی، می‌توان برای حذف بسیاری از مواد آلی موجود در آب، از فیلتر شنی استخر استفاده نمود. این فیلتر همان طور که از نامش مشخص است، دارای بستری از شن و سیلیس بوده که پس از عبور آب از فیلتر شنی، ذرات بزرگ‌تر از ۱۰۰ میکرون از آب جدا می‌گردند.

بدین ترتیب، ذرات معلق و بزرگ‌تر از ۱۰۰ میکرون وارد فیلتر شده و امکان عبور از بستر شنی را پیدا نکرده و آب با درجه تمیزی بالاتر، از فیلتر خارج می‌شود. پس از تصفیه‌ی آب استخر با فیلتر شنی، لازم است به صورت دوره ای نسبت به شستشوی این فیلتر اقدام نمایید. فیلتر شنی به دلیل عمر طولانی، عملکرد ساده و سرعت بالایی که در انجام عمل تصفیه دارد، از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر روش‌ها و فیلترها برخوردار است.

فیلتر شنی استخری

تصفیه آب استخر با فیلتر کربنی

نوع دیگری از تجهیزات مورد نیاز برای پاکسازی آب استخر و حذف ذرات آلی و معلق در آن را می‌توان فیلتر کربنی دانست. استفاده از ذرات کربن فعال در این فیلتر باعث می‌شود تا بسیاری از میکروارگانیسم‌ها و میکروب‌های موجود در آب از بین بروند. از مزایای این فیلتر می‌توان به عدم تاثیر نامطلوب بر پوست و مو اشاره نمود؛ زیرا در فیلتر کربنی از هیچگونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود.

تصفیه آب استخر با کلر زنی

تصفیه آب استخر با کلر زنی

حذف میکروب‌ها، پاتوژن‌ها و جلبک‌های درون آب استخر، در بسیاری از مواقع تنها با روش‌های شیمیایی امکان پذیر می‌باشد که تاثیر بسیار زیادی بر پاکسازی آب استخر و حذف آن‌ها دارد. در این راستا، به کمک دستگاه کلر زن، متناسب با حجم آب موجود در استخر و میزان آلودگی‌های موجود در آن، کلر به آب اضافه می‌شود.

با ورود کلر به آب و واکنش آن‌ها به یکدیگر، در نهایت اسید هیپوکلرو تولید می‌شود که قدرت بالایی در حذف میکروب و پاتوژن‌ها دارد. با توجه به اینکه کلر ماده‌ای سمی بوده و وجود مقدار زیاد آن در آب منجر به آسیب به پوست و سیستم تنفسی می‌گردد، لذا باید با کمک کیت‌های مخصوص مقدار کلر آزاد در آب را پس از تصفیه اندازه گیری کنید.

کلر زن

تصفیه آب استخر به کمک ازن زنی

تصفیه آب استخر با روش ازن زنی

متاسفانه در صورت استفاده بیش از حد از کلر، امکان آسیب به پوست و بدن نیز فراهم می‌شود. در این راستا، برخی از استخرهای عمومی برای تصفیه آب، از ازن استفاده می‌کنند که این روش برای استخرهای خانگی نیز قابل استفاده است. در واقع، ازن زنی یکی از روش‌های کاربردی در زمینه‌ی تصفیه‌ی آب استخر می‌باشد که چنانچه مقدار مورد نیاز ازن را وارد آب نمایید، میکروارگانیسم‌ها، آلاینده‌های محلول و نامحلول موجود در آب و استخر را از بین خواهد برد.

ازن، بر خلاف کلر ناپایدار است و تنها برای استفاده به عنوان یک روش تکمیلی مجاز می‌باشد. این ماده توانایی حذف آلودگی‌های ثانویه را ندارد. بدین ترتیب، برای جلوگیری از آلودگی آب، بهتر است که ازن را بعد از استفاده‌ از روش‌های کلرزنی یا فیلتر شنی استفاده نمایید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تصفیه آب استخر اینجا کلید کنید.

خرید و قیمت تجهیزات تصفیه آب استخر

شرکت خانواده آب با بیش از ۱۲ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی، تولید و ساخت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی با برند واتر فامیلی فعالیت کرده و دارای تاییدیه‌ی سازمان‌هایی از قبیل NSF و WQA  که گواهی سلامت و استاندارد دستگاه تصفیه آب را صادر می‌کنند، می‌باشد. این شرکت همچنین، بهترین تجهیزات و قطعات مورد نیاز هر یک از کالاها را با نازلترین قیمت و برترین کیفیت موجود در بازار تهیه و تامین کرده و در اختیار مشتریان خود در سراسر ایران قرار می‌دهد.

اعضای تیم خانواده آب کاملا کارآزموده و مجرب هستند و با تکیه بر دانش و تکنولوژی روز دنیا، پس از بررسی و آنالیز عیوب مورد نظر، با استفاده از به صرفه‌ترین و صحیح‌ترین روش‌های تصفیه آب، فاضلاب، گندزدایی و ضدعفونی آب، اقدام به تولید و نصب دستگاه تصفیه آب متناسب با مناطق و صنایع مختلف می‌نمایند.

شما می‌توانید جهت مشاهده قیمت تجهیزات استخر و جکوزی این شرکت به بخش فروشگاه سایت واتر فامیلی مراجعه نمایید.

دسته بندی تصفیه آب
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت