چه عواملی در تعیین قیمت فیلتر تصفیه آب اثر گذار هستند؟

پشتیبان سایتنویسنده: پشتیبان سایت
بازدید: 1,770 بازدید
فیلتر تصفیه آب

برای آن که از منصفانه بودن قیمت فیلتر تصفیه آب در شیراز، اطمینان حاصل نمایید، در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید. فیلترهای دستگاه تصفیه آب، بخش بسیار مهمی از این دستگاه هستند، به طوری که سلامتی آن ها مستقیما در سلامت آب آشامیدنی ما اثر گذار خواهد بود. بدون شک، شما دستگاه تصفیه آب خانگی را در جهت حفظ سلامتی خود و خانواده محترمتان تهیه کرده اید، در نتیجه توصیه می کنیم با انتخاب فیلترهای بی کیفیت، صرفا برای آن که قیمت پایین تری دارند، اثر بخشی دستگاه خود را زیر سوال نبرید.

قیمت فیلتر تصفیه آب در شیراز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که در این مقاله، به بررسی آنها خواهیم پرداخت. در این راستا، نیاز به شناخت و کارایی فیلترهای تصفیه آب و همچنین آشنایی با برندهای سازنده ی آن ها وجود دارد که در ادامه به هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.

قیمت فیلتر تصفیه آب در شیراز با توجه به مراحل تصفیه

قیمت فیلتر تصفیه آب با توجه به تکنولوژی و مراحل تصفیه دستگاه

دستگاه های تصفیه آب، به دلیل تنوع بسیاری که دارند، از فیلترهای متفاوتی با تعداد متغیر استفاده می کنند. برای درک بهتر، به کمک مثالی این موضوع را شرح خواهیم داد. تصور کنید دستگاه شما، یک دستگاه تصفیه آب دو مرحله ای است؛ این بدان معناست که این دستگاه دارای دو فیلتر می باشد و یا اگر دستگاه شما را یک دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای در نظر بگیریم، پس این دستگاه، مطمئنا از شش فیلتر بهره می برد.

تفاوت در مراحل تصفیه این دستگاه ها به دلیل استفاده از تکنولوژی های مختلفی است که برای تصفیه آب، در آن ها پیاده سازی می شود. معمولا دستگاه های تصفیه آب خانگی، از دو روش تصفیه یا تکنولوژی فیلتراسیون و اسمز معکوس استفاده می کنند. دستگاه تصفیه آب یک مرحله ای و دو مرحله ای از روش فیلتراسیون و دستگاه تصفیه آب پنج مرحله ای و شش مرحله ای از روش اسمز معکوس استفاده می کنند.

اینکه دستگاه تصفیه آب شما از چه روش تصفیه ای استفاده کرده، دارای چند فیلتر بوده و به چه فیلترهایی احتیاج دارد، موضوعات بسیار مهمی هستند که باید قبل از هر چیزی آن ها را در نظر داشته باشید. با ذکر مطالب فوق، می توان به این نتیجه رسید که به علت تفاوت در تکنولوژی دستگاه ها، قیمت فیلتر هر دستگاه تصفیه آب، می تواند متفاوت از سایر فیلترهای دستگاه های دیگر باشد.

قیمت فیلتر تصفیه آب در شیراز با توجه به کاربرد آن ها

تعیین قیمت فیلتر تصفیه آب با توجه به کاربرد آن ها

فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی، در چند نمونه مختلف هستند که هر کدام برای انجام عمل خاصی، طراحی و تولید می شوند. در این بخش، قصد داریم با هر کدام از فیلترهای دستگاه تصفیه آب و کارایی آن ها، به طور مختصر آشنایی پیدا کنیم.

 فیلتر پلی پروپیلن ۵ میکرون (PP)

فیلتر مرحله اول، فیلتر پلی پروپیلن یا PP نام دارد که یک فیلتر الیافی پلیمری بوده و دارای سطحی فشرده است. این سطح، باعث ایجاد حفره بر روی فیلتر می شود. الیاف به کار رفته در فیلتر به کمک حفره های موجود در آن، مانع از عبور ذرات معلق در آب مانند گل و لای، گرد و خاک، لجن و.. خواهند شد. این فیلتر برای جلوگیری از ذرات بزرگتر از ۱ میکرون طراحی شده است. در تصفیه آب های پنج و شش مرحله ای، زمان تعویض فیلتر تصفیه آب برای این نمونه، معمولا زودتر از سایر فیلتر ها می باشد.

فیلتر کربن گرانول (UDF)

این فیلتر که در مرحله دوم قرار می گیرد، از کربن فعال دانه ای تولید می شود. فیلتر UDF قادر به حذف کلر و گوگرد و همچنین برخی آلاینده های شیمیایی نظیر تری هالومتان و گاز های حاصل از فعالیت میکروب ها در آب می باشد. این فرآیند باعث از بین بردن طعم نامطبوع و همینطور بوی بد آب و دهان خواهد شد. کارایی و در نتیجه قیمت فیلتر تصفیه آب کربن گرانول، به نوع و کیفیت کربن فعال درون پوسته آن بستگی دارد که در بهترین نمونه ها از کربن بدست آمده از پوست نارگیل استفاده شده است.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با فیلتر کربن گرانول اینجا کلیک کنید.

در دستگاه های تصفیه آب یک مرحله ای از ترکیب دو فیلتر PP و UDF استفاده می شود، ولی در دستگاه های تصفیه آب دو مرحله ای، این فیلترها به صورت جداگانه مورد استفاده قرار می گیرند.

فیلتر کربن بلاک (CTO)

فیلتر کربن بلاک، فیلتر مرحله سوم می باشد که در واقع مکمل فیلتر کربن گرانول خواهد بود. این فیلتر نسبت به فیلتر UDF قدرت بیشتری در جذب آلاینده های شیمیایی دارد. فیلتر CTO استوانه ای شکل و با رویه ی توری است که وظیفه اصلی آن، حذف کامل کلر و آلاینده های باقی مانده از فیلتر مرحله دوم می باشد. رفع کامل رنگ، بو و مزه نامطلوب آب، تنها با همکاری این دو فیلتر امکان پذیر می شود. در دستگاه های تصفیه آب پنج و شش مرحله ای، فیلترهای این ۳ مرحله در پایین دستگاه جای می گیرند.

فیلتر ممبران (Membrane)

فیلتر ممبران، در واقع مهم ترین فیلتر دستگاه های تصفیه آب به شمار می رود. این فیلتر از چندین غشاء نیمه تراوا که در اطراف یک لوله ی پلاستیکی قرار گرفته اند، تشکیل شده است. حفره های فیلتر ممبران به قدری ریز هستند که تنها ذرات کوچکتر از ۰.۰۰۰۱ میکرون می توانند از آن عبور کنند. طراحی فیلتر ممبران به صورتی بوده که جز ذرات آب، هیچ آلاینده شیمیایی، بیولوژیکی و.. نمی تواند از منافذ کوچک این فیلتر عبور کند. قیمت فیلتر ممبران، به یمن کارایی فوق العاده ای که دارد، طبیعی است که از دیگر فیلترها گرانبها تر باشد.

فیلتر پست کربن (Post Carbon)

در دستگاه های تصفیه آب پنج و شش مرحله ای، فیلتر پست کربن، فیلتر مرحله ی پنجم است. به علت منافذ بسیار کوچک فیلتر ممبران، سرعت خروجی آب تصفیه بسیار پایین بوده که استفاده از مخزن، راه چاره این مشکل است. این فیلتر، بعد از آن که آب از مخزن عبور می کند، بر سر راه آب قرار گرفته و تصفیه را انجام می دهد. دلیل استفاده از این فیلتر، احتمال رسوب و یا هر ماده دیگری در مخزن می باشد. در صورتی که طعم و بوی آب در مخزن تغییر کند، با عبور از فیلتر پست کربن، این مشکل رفع خواهد شد.

فیلتر مینرال (Mineral)

فیلتر مرحله ششم، مینرال نام گرفته است. از آنجایی که فیلتر ممبران پاکسازی بسیار عمیقی انجام می دهد، احتمال از بین بردن املاح مفید آب نیز وجود دارد. این فیلتر در آخرین مرحله، با افزودن مقدار محدودی املاح مفید به آب، کار دستگاه تصفیه آب را تکمیل می نماید. املاح مفیدی که اضافه می کند، شامل منیزیوم، کلسیم، روی و.. می باشند که علاوه بر بهبود طعم و بوی آب، برای سلامتی بدن انسان نیز ضروری هستند.

قیمت فیلتر تصفیه آب در شیراز با توجه به برند سازنده ی آن

قیمت یک فیلتر تصفیه آب، می تواند به برند سازنده آن فیلتر نیز بستگی داشته باشد. یک برند معتبر دارای تاییدیه سازمان هایی مانند NSF و WQA است که گواهی سلامت و استاندارد دستگاه تصفیه آب و لوازم جانبی آن را صادر می کنند. برندهایی که این گواهی ها را به همراه محصول خود ارائه می دهند، بسیار قابل اعتماد تر از سایر برندها بوده و طبیعی است که از قیمت بیشتری نیز برخوردار باشند. از جمله برندهای معتبر، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت فیلتر تصفیه آب - برند Toray قیمت فیلتر تصفیه آب - برند aqua pro قیمت فیلتر تصفیه آب - برند water family قیمت فیلتر تصفیه آب - برند soft water قیمت فیلتر تصفیه آب - برند c.c.k

شرکت خانواده آب مفتخر است اعلام نماید که یکی از قدرتمند ترین تولید کنندگان دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه آب صنعتی و لوازم جانبی آن ها از جمله فیلتر، در کشور ایران به شمار می آید. محصولات این شرکت از بهترین قطعات ساخت کشورهایی چون آمریکا و تایوان بوده و تمام استاندارد های جهانی در آن ها پیاده سازی شده است. شرکت خانواده آب علاوه بر تولید کننده، وارد کننده دستگاه های تصفیه آب و قطعات جانبی آن نیز می باشد.

شما می توانید بهترین قیمت فیلتر تصفیه آب در شیراز را از شرکت خانواده آب دریافت نمایید. جهت مشاهده قیمت فیلتر تصفیه آب تولیدی و وارداتی این شرکت به بخش فروشگاه سایت واتر فامیلی مراجعه نمایید. در صورت نیاز به مشاوره نیز، می توانید با شماره تلفن های ۰۷۱۳۷۳۳۳۳۳۳ ، ۰۷۱۳۷۳۲۹۷۱۱، ۰۷۱۳۷۳۱۴۹۴۲ و  ۰۷۱۳۷۳۰۰۰۹۹ تماس حاصل نمایید.

دسته بندی تصفیه آب
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت