راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

dm-waterنویسنده: dm-water
بازدید: 1,713 بازدید

نکات مهم در زمان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه نصفیه آب خانگی

لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی در چیست؟

همه ی ما از اهمیت آب برای ادامه‌ ی بقا کاملا آگاهی داریم. با این حال، نوشیدن همین آب که زندگی همه ی موجودات زنده به آن وابسته است، در تاریخ بار ها باعث بیماری و حتی مرگ انسانهای زیادی شده است. در قرن های گذشته، انسان ها همواره به دنبال جدا کردن آلودگی از آب بوده اند و در هر دوره‌ ی زمانی از روش ها و ابزار های مختلفی برای این امر بهره برده اند.

در واقع، از بین بردن بو و طعم نامطبوع از آب، به هزاران سال قبل از میلاد بر می گردد، اما بالاخره در سال های ۱۸۵۴ و ۱۸۵۵ با استفاده از عمل تصفیه آب در شهر لندن، انسان ها توانستند جلوی پیشرفت بیماری وبا را بگیرند. این موضوع باعث آشکار شدن اهمیت دستگاه تصفیه آب در جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ ها و مرگ بیشمار انسان ها شد.

اگرچه امروزه آب لوله کشی شهری از تصفیه خانه ها می گذرد، اما همچنان این آب به علت هزینه ی بالای جداسازی ناخالصی ها، سرشار از انواع مختلف املاح مضر، باکتری ها، میکروب ها و .. است که می تواند تهدیدی بسیار جدی برای سلامتی انسان باشد.
اکنون استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی علاوه بر از بین بردن این آلودگی ها، باعث نگهداری املاح مفید مورد نیاز بدن نیز می شود.

دستگاه تصفیه آب خانگی دارای انواع گوناگونی است که از برندهای مختلف به بازار عرضه می شوند. در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می خواهیم شما را با دستگاه تصفیه آب خانگی بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای رفع نیازتان داشته باشید.

در این مطلب به بررسی موارد زیر می پردازیم:

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی:

تصفیه کن های خانگی انواع مختلفی دارند که از روش های متفاوتی برای تصفیه آب استفاده می کنند. برخی ساده و برخی پیچیده تر هستند که در اینجا به طور مختصر با آنها آشنا خواهیم شد.

  • دستگاه تصفیه آب پارچی:

 دستگاه تصفیه آب پارچی

این نوع دستگاه تصفیه آب فقط برای آب لوله کشی شهری مناسب است و برای استفاده آب چاه، رودخانه و .. قابل استفاده نیست. تصفیه کن های پارچی در ابعاد مختلف ۹,۵,۳ لیتری وجود دارند که از لحاظ هزینه ارزان قیمت به حساب می آیند، چرا که از لحاظ بهداشتی فقط می توانند بخشی از میکروب ها و باکتری های موجود را پاکسازی کنند. فیلتر دستگاه تصفیه آب پارچی بهتر است بعد از ۴ ماه یا بطور تقریبی بعد از ۳۵۰ لیتر استفاده تعویض شود.

  • دستگاه تصفیه آب پرتابل (مسافرتی):

دستگاه تصفیه آب پرتابل

یک دستگاه تصفیه آب کوچک و قابل حمل است که در مکان هایی که به آب تصفیه شده دسترسی نداریم می توانیم از این دستگاه برای تصفیه آب در طبیعت استفاده کنیم. این دستگاه توانایی پاکسازی بیشتر میکروب ها و باکتری ها از آب را دارد.

  • دستگاه تصفیه آب سر شیری:

دستگاه تصفیه آب سرشیری

دستگاه تصفیه آب سرشیری، دستگاهی کوچک و‌ ساده است که مدل های مختلفی دارد. برخی از آنها به راحتی سر شیر آشپزخانه نصب می شوند که بعد از عبور آب از فیلتر دستگاه، آب تصفیه می شود. ولی برخی دیگر توسط یک شلنگ و تبدیل، به دستگاه متصل و آب از فیلتر رد میشود. در این مدل ها شیر مجزایی تعبیه شده که بر روی سینک ظرفشویی قرار می گیرد.

از آنجایی که این مدل نیز می تواند چند فیلتر داشته باشد، به دستگاه های تصفیه آب ۳ مرحله ای شبیه است، با این تفاوت که قسمت خروجی شیر متصل می شود. بعضی از این دستگاه ها یکبار مصرف بوده و قابلیت تعویض فیلتر ندارند، اما بقیه معمولا بعد از ۴ تا ۶ ماه نیاز به تعویض فیلتر دارند.

  • دستگاه تصفیه آب رو میزی:

دستگاه تصفیه آب رومیزی

این نوع دستگاه نیز مدل های مختلفی دارد که برخی از آنها از روش فیلتراسیون و برخی دیگر از روش اسمز معکوس ( Ro ) استفاد می کنند. شرکت خانواده آب به عنوان یکی از با سابقه ترین فروشگاه های تصفیه آب، مدل فیلتراسیون را به شما توصیه نمی کند، چرا که این مدل ها به علت نداشتن پمپ و‌ فیلتر ممبران، توانایی حذف کامل آلایندگی ها را ندارند. در این دسته مدل هایی که اسمز معکوس هستند، از لحاظ پاکسازی برتری بیشتری به سایر محصولاتی که تا به اینجا ذکر شده است دارند، به ویژه آنهایی که دارای ۶ مرحله فیلتر هستند.

  • دستگاه تصفیه آب زیر سینکی:

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

مرسوم ترین مدل دستگاه تصفیه آب ، زیر سینکی است که محبوبیت بیشتری نسبت به سایر محصولات دارد. این مدل دستگاه ها از روش های مختلفی برای تصفیه آب استفاده می کنند. این مدل معمولا کامل ترین مراحل تصفیه آب را انجام می دهد. البته همانطور که قبلا اشاره کردیم روش فیلتراسیون زیاد مناسب نبوده و روش اسمز معکوس بیشترین پاکسازی را انجام می دهد. جا دارد اضافه کنیم که هر دستگاه ۶ مرحله ای از اسمز معکوس استفاده نمی کند و تنها داشتن پمپ و فیلتر ممبران نشانه ی اسمز معکوس است. جهت خرید دستگاه تصفیه آب خانگی زیرسینکی به این لینک مراجعه کنید.

قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی:

دستگاه تصفیه آب خانگی متشکل از قطعات مختلفی است. تمام این قطعات به صورت یک کل عمل کرده و در نهایت آب تصفیه شده با کیفیتی را در اختیار ما قرار می دهد. آشنایی با این قطعات در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی سبب می شود تا در صورت بروز مشکل، عیوب را تشخیص داده و در صدد درست کردن آن برآییم.

  • شیر ورودی آب:

شیر ورودی آب

شیر ورودی این وظیفه را دارد که محصول را به آب شهری (از طریق سه راه استیل) متصل کند. این شیر از طریق شیلنگ به لوله کشی آب شهری متصل است. با دنبال کردن شیلنگ ورودی به اولین فیلتر تصفیه آب، به شیر ورودی خواهید رسید.

  • هوزینگ دستگاه:

هوزینگ دستگاه

هوزینگ در واقع همان استوانه های بلندی هستند که به دستگاه تصفیه وصل شده اند و می توانند پلاستیکی و یا شیشه ای باشند. هوزینگ ها جایگاه فیلترهای تصفیه آب می باشند. توجه داشته باشید که این هوزینگ ها را هر چند مدت یکبار بشویید، زیرا مقداری املاح آب، کف این هوزینگ ها رسوب می کند و لازم است که شسته شوند تا مشکلی ایجاد نکنند. برخی از هوزینگ ها حالت شیشه ای دارند که داخل آن رویت می شود و به آنها هوزینگ شفاف گفته می شود. برخی دیگر حالت پلاستیکی و مات دارند و آنها را هوزینگ مات می نامند.

  • شاسی:

شاسی

تمامی اجزای کالای موردنظر بر روی قطعه ای به نام شاسی یا اصطلاحا استند سوار می شوند. انواع شاسی ها قابلیت جا به جایی در زیر سینک و تعویض فیلترها به صورت ایستاده و حتی قابلیت نصب به دیوار را دارا می باشند. این پایه از جنس فایبرگلاس با رنگ استاتیک و یا فلز می باشد و بصورت ایستاده طراحی گردیده اما برتری فایبرگلاس نسبت به جنس فلزی آن این است که زنگ نمیزند و هیچگاه نمیپوسد.

  • شیر برقی:

شیر برقی

این قطعه در واقع کنترل جریان ورود و خروج آب به دستگاه را برعهده دارد . اجازه ورود آب تا زمانیکه منبع تغذیه یا دستگاه به آن نیاز داشته باشد را میدهد. همچنین باعث جلوگیری از هدر رفتن آب در زمانیکه فشار آب شهری کمی بالاتر از حد استاندارد است می شود. در اغلب دستگاههای قدیمی بجای شیر برقی از قطعه ای به نام چهار راهی استفاده میکنند که به صورت مکانیکی این وظیفه را انجام میدهد و به علت دقت پایین و آمار خرابی بالا ، کم کم کنار گذاشته شده است.

  • پمپ دستگاه:

پمپ دستگاه

وظیفه اصلی پمپ این است که جریان اسمزی را معکوس کرده و فشار لازم برای فیلتر ممبران را فراهم می کند. اگر دستگاه تصفیه آب دارید و آب تولیدی بسیار ضعیف عمل می کند یکی از دلایل آن می تواند از خرابی پمپ باشد. در هنگام تهیه این کالا حتما به میزان قدرت پمپ، فشار، میزان صدا و.. توجه ویژه بفرمایید.

  • شیلنگ:

شلنگ

یکی از قطعات بسیار مهم است که آب به صورت دائم از آن عبور می کند و بسیار ضروری است و در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی حتما از شیلنگ درجه یک استفاده کنید.

  • گیج فشار روغنی:

گیج فشار روغنی

گیج در واقع همان درجه عقربه ای دایره شکل است که در هر زمان عددی را نشان می دهد. این عدد نشان دهنده فشار آبی است که پشت فیلتر ممبران، یا همان فیلتر چهارم جریان دارد. این گیج یک دستگاه اندازه گیری مدرج است که دارای دو بخش PSI و BAR هست.

  • شیر های پرشر و لو پرشر:

شیر های پرشر و لوپرشر

وظیفه‌ی این سوئیچ خاموش کردن پمپ در مواقع افت فشار و یا قطع آب ورودی است تا از بدون آب کار کردن پمپ و در نتیجه آسیب دیدن آن جلوگیری شود. این سوئیچ در واقع یک کلید برقی است که فشار آب در آن نقش عامل قطع و وصل کلید را بر عهده دارد. به این شکل که در صورت افت فشار آب کلید جریان برق آن قطع میشود.

  • فیلتر مرحله اول تا هفتم:

فیلتر مرحله اول تا هفتم

هر کدام وظایف جداگانه ای به عهده دارند تا در نهایت آب سالم و بدون مواد شیمیایی را به شما تحویل دهند. معمولا زمان تعویض ۳ فیلتر پایین (مرحله اول تا ۳) دستگاه همزمان میباشد و ۳ فیلتر بالا (مراحل ۴ تا ۶) هر سه در یک زمان انجام میشود. در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به این موضوع توجه کنید و دستگاهی را خریداری کنید که با نیاز شما همخوانی دارد.

  • مخزن تحت فشار:

مخزن تحت فشار

عملکرد و ساختار مخزن تحت فشار دستگاه تصفیه به این صورت است که در شیر مخزن، یک تیوپ پلاستیکی بهداشتی در داخل مخزن تصفیه آب وجود دارد و دور تا دور آن تیوپ در فضای داخل مخزن تصفیه آب تحت فشار باد قرار گرفته است.

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی:

دستگاه تصفیه آب خانگی متشکل از اجزای مختلفی است که سبب می شود آب شرب با فشار مناسب و به صورت تصفیه شده به دست شما برسد و از سلامت آب آشامیدنی خود کاملا رضایت داشته باشید. در این قسمت می خواهیم به صورت خلاصه توضیح دهیم که این محصول به چه صورت عمل می کند و در نهایت آب با کیفیتی را در اختیار شما می گذارد. در ابتدا آب از لوله کشی شهری وارد آن می شود که این آب املاح مضری را به همراه دارد که باید در حین راه زدوده شوند. املاح درشت در بدو ورود به فیلتر اول در مرحله اول، حذف و تصفیه میگردند.

پس از حذف املاح درشت، آب از شلنگ تصفیه آب به هوزینگ دوم و سوم و فیلتر شماره دو و سه میرود. در فیلتر کربن اکتیو شماره دوم و فیلتر کربن بلاک شماره سوم آب شیرین کن، کلر و مواد جانبی کلر تصفیه و حذف میشوند. پس از فیلتر مرحله دوم و سوم آب باید طبق قاعده وارد فیلتر مرحله چهارم شود. ممبران وظیفه بسیار مهمی را ایفا می کند و تمام املاح غیر مفید را پشت غشاهای خود نگه می دارد.

از آنجایی که ممبران نیترات را تصفیه میکند، به این آب شیرین کن ها دستگاه حذف نیترات نیز میگویند. ممبران تصفیه آب دو خروجی دارد، اولین خروجی، آب کثیف و املاح مضر را به فاضلاب ظرفشویی هدایت میکند. زمانی که شما شیر روی سینک تصفیه آب را باز میکنید آب از فیلتر پنجم و ششم و هفتم عبور میکند که املاح مفید آب آشامیدنی به آب اضافه میشود تا استاندارد سختی آب آشامیدنی بدست آید. با قلیایی شدن آب آشامیدنی، هم از ضرر های آب اسیدی دور خواهید ماند و هم از فواید نوشیدن آب آشامیدنی تصفیه شده قلیایی استفاده میکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عملکرد این دستگاه ها این مطلب را بخوانید.

نحوه ی عملکرد تصفیه آب خانگی

مراقبت های دستگاه تصفیه آب خانگی:

پس از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی باید تلاش کنید که عمر مفید دستگاه خود را بالا ببرید و آب با کیفیت و سالم تحویل بگیرید، ما پیشنهاد می کنیم کارهای زیر را انجام دهید.

  • فیلتر های پایین را هر ۴ الی ۶ ماه یکبار و فیلتر های بالا را بسته به نوع عملکرد به صورت سالانه تعویض کنید.
  • وقتی که دستگاه دچار مشکل شد بلافاصله با تکنسین های متخصص در این زمینه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و یا جهت عیب یابی مراجعه کنند.
  • برای استفاده صحیح از دستگاه های تصفیه آب خانگی همواره باید دقت داشته باشید که اتصالات دستگاه هیچگونه نشتی نداشته باشد.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با کیفیت:

اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با کیفیت را دارید، حتما لازم است که چندین نکته را در نظر بگیرید. در قسمت زیر به طور اختصار به برخی از این نکات اشاره می کنیم.

  • اصل بودن کالا
  • ظاهر دستگاه و محل نصب آن
  • شیوه مناسب تصفیه
  • طعم آب تصفیه شده

قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی:

دستگاه تصفیه آب خانگی بنا به نوع قطعاتی که در آنها به کار گرفته می شود، قیمت نهایی متفاوتی دارند. اگر دستگاه و یا قطعاتی که مونتاژ می شوند ساخت کشور تایوان باشند، به نسبت کالای ایرانی قیمت و کیفیت بالاتری دارند. از آنجایی که کشور تایوان یکی از مقاصد برتر تولید کننده دستگاه‌ های تصفیه آب است و در دنیا آن را به عنوان یکی از بهترین کشورها در این زمینه می شناسند، پس خریداران زیادی درخواست خرید دستگاه تایوانی را دارند.

یکی از بهترین برندها در این زمینه برند water family است که تمام قطعات به کار گرفته شده در آن ساخت کشور تایوان می باشد و جزو پرطرفدارترین دستگاه‌ های بازار شناخته شده است. شما در زمان خرید دستگاه آب تصفیه کن، علاوه بر قیمت دستگاه باید به مواردی که در آینده برای شما هزینه دارند نیز توجه کنید. یکی از این موارد هزینه نصب و ارسال دستگاه می باشد. مورد دیگر قیمت فیلتر تصفیه آب خانگی و هزینه تعویض آن به صورت دوره‌ای است.

جمع بندی:

همانطور که می دانیم آب مایع حیات و یکی از اصلی ترین نیاز های انسان است. با اینحال اگر در تمیز و سالم بودن آن بی دقتی کنیم، دچار بیماری های مختلفی از جمله سنگ کلیه، زخم‌ معده و .. میشویم. از این رو بهترین و به صرفه ترین راه برای حفظ سلامتی استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی می‌ باشد. دستگاه تصفیه آب خانگی از چندین فیلتر، هوزینگ، مخزن و .. تشکیل شده است که همه در تهیه آبی زلال و سالم نقش اساسی دارند. همین موضوع باعث اهمیت بیشتر کیفیت این قطعات میشود.

شرکت خانواده‌ی آب، با جدیدترین مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی از بهترین برندهای تایوانی و ایرانی، با سابقه درخشان در واردات و مونتاژ قطعات، به شما تجربه‌ی خریدی آسان و امن را هدیه میدهد.

رضایت شما، اعتبار ماست.

 

دسته بندی تصفیه آب
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت